Home User CP Browse Members Calendar Register Today!  
Get New posts Faq / Help? Community Menu
   

Go Back   Hookah Pro - Hookah Forum > Hookah Stuff > Hookah Discussion

Hookah Discussion General discussion related to hookah ...

Kitchen Foil?

Hookah Discussion

Reply Share
 
Thread Tools Display Modes
  #26  
Old March 26th, 2008, 03:41 PM
Raid3n's Avatar
Raid3n
Status: Offline
Hookah Enthusiast
 
Join Date: Feb 2008
Location: Alamosa, CO
Posts: 1,196
Send a message via MSN to Raid3n
Default Re: Kitchen Foil?

yeah it is. its all ALUMINUM foil isnt it? lol. theres probably some differences in manufacturing and production that would change it. but you would not think so
Reply With Quote
  #27  
Old March 26th, 2008, 03:55 PM
cliffhanger
Status: Offline
Hookah Newbie
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 29
Default Re: Kitchen Foil?

Quote:
Originally Posted by Raid3n View Post
yeah it is. its all ALUMINUM foil isnt it? lol. theres probably some differences in manufacturing and production that would change it. but you would not think so
Aluminium
Reply With Quote
  #28  
Old March 26th, 2008, 04:00 PM
Raid3n's Avatar
Raid3n
Status: Offline
Hookah Enthusiast
 
Join Date: Feb 2008
Location: Alamosa, CO
Posts: 1,196
Send a message via MSN to Raid3n
Default Re: Kitchen Foil?

really? damn firefox failed me! your supposed to have a spell checker! i dont know maybe YOUR wrong cliffhanger! :P just joking man it doesnt really matter, as long as you can understand it right? lol
Reply With Quote
  #29  
Old March 26th, 2008, 04:04 PM
cliffhanger
Status: Offline
Hookah Newbie
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 29
Default Re: Kitchen Foil?

Quote:
Originally Posted by Raid3n View Post
really? damn firefox failed me! your supposed to have a spell checker! i dont know maybe YOUR wrong cliffhanger! :P just joking man it doesnt really matter, as long as you can understand it right? lol
Hahaha, the weird thing is we're both right, because aluminium is the English-English spelling, Aluminum is he American version.
Reply With Quote
  #30  
Old March 26th, 2008, 04:09 PM
Raid3n's Avatar
Raid3n
Status: Offline
Hookah Enthusiast
 
Join Date: Feb 2008
Location: Alamosa, CO
Posts: 1,196
Send a message via MSN to Raid3n
Default Re: Kitchen Foil?

i hate how Americans have gotta make everything unique for themselves. its so stupid to me.
Reply With Quote
  #31  
Old March 26th, 2008, 04:12 PM
cliffhanger
Status: Offline
Hookah Newbie
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 29
Default Re: Kitchen Foil?

Quote:
Originally Posted by Raid3n View Post
i hate how Americans have gotta make everything unique for themselves. its so stupid to me.
Haha, yeh, you guys drop vowels all over the place, like "flavour" and "colour".

I don't like the "z" thing either, like colorize..worse spelling evar
Reply With Quote
  #32  
Old March 26th, 2008, 04:13 PM
techieguy
Status: Offline
Hookah Newbie
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 68
Default Re: Kitchen Foil?

aluminum is also the most common cause of mind control: http://www.nogw.com/cia.html#mind_control
Reply With Quote
  #33  
Old March 26th, 2008, 04:30 PM
cliffhanger
Status: Offline
Hookah Newbie
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 29
Default Re: Kitchen Foil?

Quote:
Originally Posted by dakingkevin23 View Post
I use cheap kitchen foil all the time, and I never seem to get sick or anything at all. Isn't all foil the same!?!?
Yeh, its all good, people are hypochondriacs.
Reply With Quote
  #34  
Old March 26th, 2008, 04:35 PM
Dunkel's Avatar
Dunkel
Status: Offline
Bad Motherf^&*er!

 
Join Date: Jul 2007
Location: West by God Virginia
Posts: 10,708
Default Re: Kitchen Foil?

1 layer of Reynolds HD foil, and remember "shiny side down!" LOL
__________________
Tangiers =
Reply With Quote
  #35  
Old March 26th, 2008, 04:49 PM
kas123's Avatar
kas123
Status: Offline
Hookah Nut
 
Join Date: Mar 2008
Location: London, UK
Posts: 98
Send a message via MSN to kas123
Default Re: Kitchen Foil?

"shiny side down!" LOL I doubt I can forget that HAHA!
Reply With Quote
  #36  
Old March 26th, 2008, 05:00 PM
Sambooka's Avatar
Sambooka
Status: Offline
Sambooka Jr.


 
Join Date: May 2007
Location: Jacksonville, FL
Posts: 13,856
Default Re: Kitchen Foil?

Everyone is soo helpful!

I use kitchen foil, Reynolds Wrap, I just use one layer, but on occasion with the drier tobacco I will use two layers.

Cheers!
__________________

http://www.hookahpro.com - Hookah Pro Community - Hookah Forum
~Favorite Hookah~ Khalil Mamoon Amer .. (she leans, so I call her Eileen)
~Favorite Setup~ Egyptian Hookah, Vortex Bowl, Natural Coals (Exotica or Coconara)
~Current Flavor Favorites~ Ayam Zaman 1001 Nights, Hookah Freak Spiced Apple Cider, Starbuzz White Peach
Nakhla Double Apple, Nakhla Earl Grey, Nakhla Sweet Melon, Nakhla Cinnamon, Nakhla Cardamom, Nakhla Fakhfakhina Mixed Fruit, Nakhla El Basha Grape
Al Fakher Mint, Al Fakher Orange, Al Fakher Cinnamon
HookahPro.com .. powered by Elites!
Reply With Quote
  #37  
Old March 26th, 2008, 05:23 PM
Sincity_Infidel's Avatar
Sincity_Infidel
Status: Offline
Hookah Newbie
 
Join Date: Mar 2008
Location: Las Vegas
Posts: 51
Default Re: Kitchen Foil?

Just don't use the foil that your burrito was wrapped in.....not good.....
Reply With Quote
  #38  
Old March 26th, 2008, 05:27 PM
RicoSuave646's Avatar
RicoSuave646
Status: Offline
Hookah Nut
 
Join Date: Feb 2008
Location: Melbourne Beach Florida
Posts: 139
Default Re: Kitchen Foil?

i use just generic foil but am planning on getting HD renolds
Reply With Quote
  #39  
Old March 26th, 2008, 05:43 PM
drewskadoo's Avatar
drewskadoo
Status: Offline
Hookah Nut
 
Join Date: Mar 2008
Location: California
Posts: 155
Default Re: Kitchen Foil?

ya kitchen foil everyone uses i do 2 layers and im set
Reply With Quote
  #40  
Old March 26th, 2008, 07:58 PM
Kwikwi's Avatar
Kwikwi
Status: Offline
Hookah Guru
 
Join Date: Mar 2008
Location: Texas
Posts: 2,180
Default Re: Kitchen Foil?

Yep, One sheet. And I go really cheap buying generic.
Reply With Quote
  #41  
Old March 26th, 2008, 09:24 PM
Cj Two A's Avatar
Cj Two A
Status: Offline
Hookah Nut
 
Join Date: Jan 2008
Location: Cincinnati, OH
Posts: 238
Default Re: Kitchen Foil?

Kitchen stuff is safe, but make sure it is NOT any kind of "non-stick" foil or anything. Anything where they add something to the foil to make it "better" or whatever. Only straight-up foil. I would think this would be obvious, but ya never know..
Reply With Quote
  #42  
Old March 26th, 2008, 10:20 PM
dakingkevin23's Avatar
dakingkevin23
Status: Offline
Hookah Guru
 
Join Date: Jan 2008
Location: San Jose, CA
Posts: 2,362
Send a message via AIM to dakingkevin23
Default Re: Kitchen Foil?

Quote:
Originally Posted by Sincity_Infidel View Post
Just don't use the foil that your burrito was wrapped in.....not good.....
hahahahaha. I bought a burrito one time, and was like..."Hey, maybe i can recycle this foil by using for my hookah"
lol
Reply With Quote
  #43  
Old March 27th, 2008, 01:42 AM
Raid3n's Avatar
Raid3n
Status: Offline
Hookah Enthusiast
 
Join Date: Feb 2008
Location: Alamosa, CO
Posts: 1,196
Send a message via MSN to Raid3n
Default Re: Kitchen Foil?

i was SO temped to do that the night i bought my first hookah. My friend just got done eating a burrito and i said "after this bowl were using that foil and pointed at it and he said ok lol.

next thing i knew he balled it up and threw it at me, i didnt wanna use it anymore :P
Reply With Quote
  #44  
Old March 27th, 2008, 04:41 AM
Ancient Hex's Avatar
Ancient Hex
Status: Offline
Hookah Newbie
 
Join Date: Mar 2008
Location: Kassel, Germany
Posts: 12
Default Re: Kitchen Foil?

i just use regular foil and have never had a problem...
Reply With Quote
  #45  
Old March 27th, 2008, 08:58 AM
guerila's Avatar
guerila
Status: Offline
Hookah Nut
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 377
Send a message via AIM to guerila Send a message via MSN to guerila Send a message via Yahoo to guerila
Default Re: Kitchen Foil?

i used kitchen foil before i came across with rey/HD. nothing wrong with kitchen ones! works fine !
Reply With Quote
  #46  
Old March 27th, 2008, 10:49 AM
WingsOfWar
Status: Offline
Hookah Nut
 
Join Date: Mar 2008
Location: Vilnius, Lithuania
Posts: 189
Send a message via MSN to WingsOfWar Send a message via Skype™ to WingsOfWar
Default Re: Kitchen Foil?

Yes. When my hookah foil is out, I'm using kitchen foil, ant I can't see no problems. I use double-layer foil, so everything is ok.
Reply With Quote
  #47  
Old March 27th, 2008, 01:40 PM
kas123's Avatar
kas123
Status: Offline
Hookah Nut
 
Join Date: Mar 2008
Location: London, UK
Posts: 98
Send a message via MSN to kas123
Default Re: Kitchen Foil?

Ok thanks!...I usually use kitchen foil, I just wanted to make it 100% sure that it is SAFE to use.
Reply With Quote
  #48  
Old March 27th, 2008, 01:54 PM
WingsOfWar
Status: Offline
Hookah Nut
 
Join Date: Mar 2008
Location: Vilnius, Lithuania
Posts: 189
Send a message via MSN to WingsOfWar Send a message via Skype™ to WingsOfWar
Default Re: Kitchen Foil?

Offcourse it's save. It's not chemical element, it's just a piece of metal.
Reply With Quote
  #49  
Old March 27th, 2008, 01:56 PM
kas123's Avatar
kas123
Status: Offline
Hookah Nut
 
Join Date: Mar 2008
Location: London, UK
Posts: 98
Send a message via MSN to kas123
Default Re: Kitchen Foil?

You ment *SAFE*
Reply With Quote
  #50  
Old March 27th, 2008, 01:57 PM
The Captain's Avatar
The Captain
Status: Offline
Hookah Newbie
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 16
Default Re: Kitchen Foil?

yeah that whole deal with the ring between the two side of foil never worked for me, but its always worth a try, cause u might like it.
Reply With Quote
Reply Share
Share with your friends on facebook

Bookmarks

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Foil Thing .. guerila Hookah Discussion 25 October 15th, 2008 02:22 AM
Foil Tip austinthecity Hookah Discussion 13 March 22nd, 2008 05:50 PM
Something under that foil is excited! LOL Dunkel Hookah Discussion 18 February 12th, 2008 08:30 PM
Screens vs. foil fashow69 Hookah Discussion 15 January 14th, 2008 11:32 AM
Screen rather then foil? Martello Hookah Discussion 11 November 2nd, 2007 02:25 PM


All times are GMT -5. The time now is 04:22 AM.

Skin Design By vBSkinworks



Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright 2007 - 2012, Hookah Pro Inc.